Home / מדיטציית מיינדפולנס בעולם המערבי

מדיטציית מיינדפולנס בעולם המערבי

מדיטציית מיינדפולנס בעולם המערבי

מדיטציית מיינדפולנס היא שם מערבי הניתן למדיטצייה או יותר נכון לכמה טכניקות של מדיטציה שפותחו, איך לא, במזרח הרחוק.
המדיטציה, המכונה בעברית גם "קשיבות" או "מודעות קשובה" נועדה כדי להכניס את האדם לתהליך פסיכולוגי בו תינתן תשומת לב מכוונת,
לא שיפוטית למה שמתרחש כאן ועכשיו, ממש בכל רגע ורגע בחייו של האדם.
בעולם המערבי היא עוזרת להתמודד עם הלחצים החרדות בעזרת טכניקות פשוטות ויעילות

יתרונה של מדיטציית מיינדפולנס כהתמודדות באורחות החיים בעולם המערבי

למדיטציה זו יתרונות רבים, והיא צברה במהלך השנים האחרונות הצלחה רבה  בעולם המערבי הלוחץ והעמוס,  הן כשמדובר באנשים פרטיים המנהלים את שיגרת יומם, והן בסדנאות המועברות למגזר העיסקי ושאומצו כדרך להגברת התפקוד וההצלחה האישית תוך הורדת הלחץ ומיקוד בתחומים שונים.
ניתן להצביע מספר יתרונות עיקריים ברורים של שיטת מיינדפולנס המושכים במיוחד את הקהל המערבי בן-זמננו.

ראשית, מדיטציית מיינדפולס מסייעת בשיפור הריכוז המידי, כלומר יכולת הריכוז האמתית והאותנטית שלנו במה שקורה כאן ועכשיו.
ללא בריחת מחשבות ולעיתים קרובות עם שיפור התחושה הרגשית שמלווה אותנו בכל רגע ורגע.

שנית, מדיטציית מיינדפולס מסייעת לנו לחיות את הרגע ללא ביקורת עצמית וללא שיפוטיות.
הכוונה איננה ביטול הביקורת או השיפוטיות העצמית, אלא מטרתה של המדיטציה היא לסייע לנו להסתכל על המציאות באופן בהיר יותר,
על כל המאפיינים הקיימים בה, ללא הפרעות חיצוניות. יש לציין שהביקורת העצמית והשיפוטיות הן תופעות מאוד לא נדירות בעולם המערבי.

ואם כבר הזכרנו את נושא ההסתכלות הבהירה יותר על החיים, חשוב לציין שאחת מנקודות ההנחה העומדות במרכז תפיסת העולם של המדיטציה,
היא היכולת להתבוננות על כל רגע ורגע בצורה ממוקדתומפוקחת לחליפין ניתן להגדיר זאת אף כנתינת הכבוד הראוי לכל רגע ורגע מחיינו  שהוא המפתח להרבה שינויים גדולים, בריאות נפשית ופעילות נכונה וממוקדת יותר בחיינו.

מדוע מדיטציית המיינדפולנס תפסה תאוצה בארץ?

איננו מכירים מחקר מדוקדק שנעשה בעניין, אולם ניתן רק להניח כי חלק ניכר מהתופעות החברתיות המאפיינות את החברה המערבית בעולם וביניהן איבוד יכולת הריכוז עליית החרדה הקיומית, חוסר היכולת להתמודד עם מצבי לחץ ועלייה חדה בשיעורי הסטרס בכלל – כל אלו עשו "עלייה" גם לכאן ובהתאם,
כל אלה מעלים את הדרישה לטכניקות התמודדות חדשות שביניהן, קיימת גם מדיטציית המיינדפולנס.

כיצד לבחור את קורס המיינדפולנס המתאים לך?

כפי שציינו לעיל, קיימות טכניקות מדיטצייה רבות בתחום המיינדפולס וכמו כן, קיימות גם גישות מערביות-מודרניות שעושות שימוש בטכניקות הללו כדי לפתח מיומנויות נפשיות בתחומים כמו חינוך, רווחה וכד'. לכן, עליכם לבחור בראש ובראשונה קורס שעונה על דרישותיכם מבחינת המטרות הכלליות שלו: האם מטרתכם היא להתמקצע במיינדפולנס? האם ברצונכם לפתח מיומנות ספציפית יותר? וכד'.

שנית, אסור להתעלם מהמאפיינים הטכניים של כל קורס וקורס, כמו משך זמן, שעות לימוד וכד', שכן גם מדיטציית המיינדפולנס דורשת מטבע הדברים יכולת התמדה ותשומת לב מהמתרגלים אותה.
אם אינכם בטוחים ורוצים לדעת עוד מומלץ להצטרף למפגש של מדריכים בעלי ניסיון המומחים בתחום קורסי מיינדפולנס שייתנו הסבר ממצא מה התועלות וכמה זמן צריך להשקיע במהלך קורס מיינדפולנס ולאחריו כאורח חיים.

 

למפגש ראשוני לחצו כאן

 

 

Top
Call Now Button